top of page
  • S.

2020

COVID made me do it.

101 projecten en initiatieven, zowel op het werk als thuis.

Ik zette samenwerkingen op met collega's, werkte online workshops uit, bolwerkte mijn ontplofte agenda, verdiepte me in online therapie en online shoppen, maakte een podcast, knutselde, versierde, verraste erop los, brak wandelrecords, en kon niet stoppen met lopen en fietsen.


En, écht, oprecht, het was leuk, het was interessant, het gaf energie.

Maar nu is het op.

De enige vraag die nog overbleef na 2020:

"Waar moest dit in godsnaam weer allemaal voor dienen?"


Inmiddels weet ik al langer, mijn overlevingsmodus is 'gaan',

De voorbije weken ging ik deze strategie voor het eerst écht in vraag stellen.

Ik moest wel, want ik kon niet meer.

Ik kon niet meer 'gaan'.


'Loslaten' zeggen ze dan zo mooi.


Dat nam ik letterlijk.

Ik stelde alles in vraag. Alles wou ik loslaten.

Al het overbodige, elke rem, elke onzekerheid, elke verantwoordelijkheid, weg.

Geslingerd van de ene emotie in de andere,

Tot uiteindelijk,

enkel nog,

leegte, verveling.

Gaan was veel leuker, maar ik kon niet terug.


Pas later zag ik, ik liet niet los, maar was druk bezig los te laten.

Ook in het loslaten was ik aan het gaan.


Pas toen ook proberen loslaten geen oplossingen bracht,

kon ik het laten gaan.



S.

Recente blogposts

Alles weergeven

Vrede op aard

Vrede op aard is een mooi idee met een mond vol kroketten vernietigen we de kalkoen op ons zevende kerstdiner We willen liefde, warmte, mildheid, begrip voor onszelf en elkaar, we lachen met onze zatt

Circus

Ik stapte uit het circus, keek er vanop afstand naar, nu wil ik graag weer binnen, want ook buiten is het raar. Maar welke kunstjes doe ik? Wat wordt er gewaardeerd? Welke kunstjes kan ik, hoe geraak

Hard- of zachtgekookt?

Soms ben ik een kwetsbaar ei, oeverloos begripvol en geduldig, voel ik compassie, voel ik pijn, voel ik veel, voel ik mezelf, en voel ik de ander, alsof die mijzelf is. Soms ben ik als mijn grootmoede

bottom of page