top of page
  • S.

Vrede op aard

Vrede op aard is een mooi idee

met een mond vol kroketten

vernietigen we de kalkoen

op ons zevende kerstdiner


We willen liefde, warmte, mildheid, begrip

voor onszelf en elkaar,

we lachen met onze zatte nonkel,

en noemen de bomma raar.


We kappen ons vol,

en lallen wat rond,

nemen ons voor,

2024 wordt gezond.


We hebben commentaar

en rollen met onze ogen,

over alles wat rondom ons gebeurt

en we niet kunnen geloven,

We worden boos, verdrietig, ambetant,

kunnen er niet bij met ons verstand.


Wat gebeurt er als we in de spiegel kijken,

en daar plots zien,

niets menselijks is ons vreemd,

alles dat men geeft, is iets wat men ergens anders neemt.


Streven we naar licht,

elke dag van het jaar,

of omarmen we de destructiviteit

van ons menszijn?

Het vlees is bijna gaar.

Recente blogposts

Alles weergeven

Circus

Ik stapte uit het circus, keek er vanop afstand naar, nu wil ik graag weer binnen, want ook buiten is het raar. Maar welke kunstjes doe ik? Wat wordt er gewaardeerd? Welke kunstjes kan ik, hoe geraak

Hard- of zachtgekookt?

Soms ben ik een kwetsbaar ei, oeverloos begripvol en geduldig, voel ik compassie, voel ik pijn, voel ik veel, voel ik mezelf, en voel ik de ander, alsof die mijzelf is. Soms ben ik als mijn grootmoede

Eerlijk zijn?

Wanneer het lijkt dat we problemen dienen te dramatiseren om gehoord te worden, om recht te krijgen op volwaardige zorg. Wanneer spreken onvoldoende is, en zelfs roepen vaak niet wordt begrepen. Wanne

bottom of page